User:Bremser

From translatewiki.net
Babel user information
de-N Dieser Benutzer spricht Deutsch als Muttersprache.
en-3 This user has advanced knowledge of English.
Users by language

My name is Andreas and my profession is IT technician. I am interested in many nature science disciplines, which I constantly try to upgrade in my spare time by reading books, watching scientific tv channels and helping our younger two children in learning to understand nature. I love making photographs of fungi, animals and plants in the Upper Austrian Danube region and watching the skies with my telescope or binoculars.

Today I stumbled over the EOL page and was fascinated by the efforts made in gathering public available information about nature.

I think I could participate in contributing my own photographs of fungi, plants and animals to the community and helping to translate the project to German language for easier access of German users.


Ich heiße Andreas und bin von Beruf IT Techniker. Mich interessieren viele naturwissenschaftliche Bereiche, die ich in meiner Freizeit mit Hilfe von Fachbüchern, wissenschaftlichen Fernsehdokumentationen und durch Unterstützung unserer jüngeren zwei Kinder beim Lernen, die Natur zu verstehen, versuche zu ergänzen. Ich fotografiere gerne Pilze, Tiere und Pflanzen in der oberösterreichischen Donauregion und beobachte den Himmel mit meinem Fernrohr und dem Feldstecher.

Heute kam ich zufällig auf die EOL-Seite und ich war fasziniert von den Bemühungen, die bisher gemacht wurden, öffentlich zugängliche Informationen über die Natur zu sammeln.

Ich denke, dass ich meine eigenen Fotos von Pilzen, Pflanzen und Tieren der Gemeinschaft zur Verfügung stellen kann und dabei helfen kann, das Projekt in die deutsche Sprache zu übersetzen, damit der Wissenszugang für deutschsprachige Anwender erleichtert wird.